2010. október 1.

VÁSÁRCSARNOKI LÁTOGATÁS



Fotós tevékenységemnek köszönhetően egy rendkívül szoktalan túrán vehettem részt a múlt hét végén. 

A Tudatos Vásárlók Egyesülete és az Imagine Budapest közös gyermekeként, egy olyan túrára kísérhettem el a több, mint 30 fős csoportot a Fővámtéri Vásárcsarnokban, ahol Raj Ráhel, a Paprika Tévé jól ismert műsorvezetője és a saját sütivállalkozásának üzletasszonya kísért végig bennünket. 



Számos olyan árussal beszélhettünk és kóstolhattuk az áruikat, akik kínosan ügyelnek arra, hogy vegyszer és egyéb, nem túl egészséges anyag mentes legyen portékájuk.
Persze sajnos a friss házi tehéntejet nem kóstolhattam, de azért a kecskesajtot nem hagytam ki, néhány falat erejéig!



Szép, rendezett és tiszta pultok vártak bennünket, valóban megjön a kedve az embernek a vásárláshoz.



És ami külön öröm volt számomra, végre találtam egy olyan helyet, ahol viszonylag friss (már amennyire egy tengeri hal az lehet kis hazánkban) halat árulnak elég nagy választékban. Nagyon hiányolom a halárusokat Pesten, minden sarkon található hentes (a hús kell a magyarnak), de ha nem többszörösen lefagyasztott és felengedett tengeri halat szeretnék venni, például egy nagyobb szupermarketben, az szinte lehetetlen. Nos, itt szerencsére van az is. Hamarosan ki is fogom próbálni a minőségét.





Az egész csarnokot körbejártuk, én nem is tudtam, hogy ennyi szintje van és hogy ekkora az áruválaszték. Mondjuk, hozzá kell tennem, hogy sűrűn nem is járok arra, mert tele van turistával és némely eladónál eléggé elszaladtak az árak is, de tény, hogy itt szinte minden kapható. Van aki szarvasgombát árul, van aki csipkebogyót, Ráhel elmondása alapján igazi, házi füstölésű marhanyelv is kapható, szóval sok olyasmi, ami azért nem minden piacon található meg. Persze itt is tudni kell, kit kell keresni...


Nagyon tetszett a túra, a kóstolások és Ráhel derüs előadása. 

Nincsenek megjegyzések: