2009. október 7.

KELBIMBÓ FŐZELÉK


Kiskoromban nem rajongtam a kelkáposzta főzelékért. Anya elkezdte átvariálni és egyre jobban és jobban ízlett, mert rakott hozzá paradicsomot, másképp fűszerezte, stb. Végül rájöttem, hogy hozzám mégis igazán a kelbimbó áll közel. Ezért kísérleteztem ki az alábbi receptet az eredeti anyaféle kelkáposzta főzelék receptből a legnagyobb megelégedésemre (kicsit ego szöveg?! Nem akartam... tényleg örülök, hogy végre ezt is megeszem!) Egyébként ugyanígy jártam a tökfőzelékkel, azt majd egy másik bejegyzésben teszem közzé.


Hozzávalók:

nagyjából egy kis fej kelkáposztának megfelelő mennyiségű kelbimbó, kb 40 dkg
1 fej vöröshagyma
2 paradicsom
1 zöldpaprika
4 gerezd fokhagyma
2 db közepes burgonya
2-3 babérlevél
1 púpos teáskanál szemes köménymag
bors
fűszerpaprika
2 ek olaj
2 púpos ek liszt
Elkészítés:

Vágd a kelt negyekre, távolítsd el, ha csúnya a kis torzsája Tedd fel forró vízbe főni fűszerek nélkül. 5-6 perc után öntsd le róla a vizet, majd újabb meleg vízzel tedd vissza a tűzhelyre és félig főzd meg. Időt azért nem írok, mert ez teljesen a kelbimbótól függ. Ha zsenge, szinte elég neki az előzetes fózés, ha masszívabb, lehet, hogy 20 percig kell főzni.
A meghámozott burgonyát apróra kockázva, a paradicsomot és a paprikát is feldarabolva, a vöröshagymát és 1 gerezd fokhagymát összevágva, majd a babérlevelet és a köménymagot és add hozzá a sót, borsot. Főzd puhára mindet, majd készíts fokhagymás rántást fűszerpaprikával, keverd el kevés hideg vízzel, majd öntsd a kelhez. Egy csipet cukrot hozzáadva pár percig főzd össze.

Nincsenek megjegyzések: